انواع درب اتوماتیک شیشه ای

امروزه درب های اتوماتیک شیشه ای یکی از پرکاربرد ترین محصولات درب اتوماتیک به شمار می رود. انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با طراحی های چشم نواز و قاب های جذاب مهمان ما در هر محیطی هستند. این نوع از درب ها بهترین انتخاب برای ورودی های پرتردد است. درب ورودی شیشه ای ساختمان را می توان در ابعاد و سایزهای مختلف برای مکان ها و فضا های متفاوت طراحی و اجرا کرد. انواع پارتیشن شیشه ای رنگی و ساده برای آپارتمان ها، سالن های کنفرانس، ساختمان های اداری و تجاری، سالن های آرایشی، استودیو های عکاسی و همچنین پارتیشن شیشه ای مطب وجود دارد. از ویژگی استفاده درب های اتوماتیک شیشه ای، می توان به طراحی منحصر به فرد، سهولت در تردد، میزان حداکثری عبور نور، حفظ بهداشت محیط، عایق بندی حرارت و صدا اشاره کرد. ما در این مقاله، قصد داریم به انواع درب اتوماتیک شیشه ای و نمونه کارهای شهر پارتیشن بپردازیم. لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

شناخت انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای را می توان با توجه به شکل ظاهری به چند دسته مختلف از جمله منحنی یا کرو، ساده و تلسکوپی تقسیم کرد. به طور معمول درب های اتوماتیک شیشه ای  نفررو هستند. عملكرد اتوماتیک این نوع از درب ها در بسیاری از اماكن باعث تکریم ارباب رجوع بوده و حس خوشایندی را در آن ها به وجود می آورد. این درب ها به دلیل امنیت بسیار بالایی که دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.در ادامه به شناخت انواع درب اتوماتیک شیشه ای می پردازیم.

درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ (ساده)

درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ (ساده)

یکی از پر طرفدارترین انواع درب اتوماتیک شیشه ای، درب اسلایدینگ یا کشویی است. این نوع درب شیشه ای را نسبت به ابعاد و فضای اجرایی به صورت مختلف سفارش می دهند. شیشه های این درها به صورت شیشه سکوریت نشکن، با قطر۱۰ میلیمتر، در رنگ های گوناگون یافت می شود. همچنین نسبت به فضا و نمای کار شده محیط متفاوت خواهد بود. درب اتوماتیک شیشه ای کشویی می تواند به صورت کشویی دو طرفه باز شود. در این حالت درب دارای چهار لنگه خواهد بود که دو لنگه در طرفین به صورت ثابت قرار می گیرند. دو لنگه دیگر نیز در بخش میانی آن قرار گرفته اند. دو لنگه میانی با تشخیص حرکت و وزن توسط حسگر بسیار دقیقی که بر روی درب قرار گرفته، به طرفین حرکت می کنند و ورودی نفر رو باز می شود. همچنین بستگی به انتخاب اپراتور استاندارد ارتفاع در این درها به طور معمول ۲.۲۰ متر است.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی قابل استفاده در معابری است که به عرض های بزرگتری برای تردد نیاز دارند. این نوع درب ها در حالت معمول از ۳ تا ۶ لت تشکیل می شود. در مدل ۳ لت آن، یکی از لت ها ثابت در سمت راست یا چپ قرار گرفته و دو لت دیگر که متحرک هستند بر روی  لت ثابت قرار می گیرند. درب های ۶ لت هم به همین شکل  فقط به جای حرکت درها به یک طرف به طرفین باز می شوند. 

 

درب اتوماتیک شیشه ای منحنی (کرو)

درب اتوماتیک شیشه ای منحنی یکی از زیباترین اپراتورهایی است که برای مکان ها و فضاهایی کاربرد دارد که از معماری خاصی برخوردارند. درب شیشه ای منحنی نیز طرح های متنوعی دارد. این نوع  دارای چهار لت ثابت و متحرک است که درب اتوماتیک منحنی همانند درب اسلایدینگ عمل می کند. در نوع دیگر آن فقط دو لت متحرک نصب می شود.درب اتوماتیک شیشه ای منحنی معمولا در ورودی های اصلی و اماکن پر تردد تجاری قرار داده می شود. از جمله ویژگی های این نوع درب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده از سقف شیشه ای
  • افزایش نور ورودی به محیط
  • فضای تردد بیشتر
  • درب اتوماتیک شیشه ای منحنی (کرو)

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

درب اتوماتیک شیشه ای گردان به گونه ای طراحی شده که درعین زیبایی بخشیدن به فضای ورودی، دارای محیطی مدور برای چرخش لت های درب است. از موارد استفاده این نوع درب می توان به ورودی پاساژها، مراکز اداری، تجاری، هتل ها، مراکز درمانی اشاره کرد. یکی از ویژگی های مهم درب های اتوماتیک شیشه ای گردان، امکان ورود و خروج همزمان از آن است. این درب ها دارای تنوع زیادی در ساخت هستند که از میان آن ها می توان به  درب اتوماتیک گردان ۳ یا ۴ پنل، درب های اتوماتیک شیشه ای گردان ترکیبی، درب اتوماتیک گردان با قابلیت خروج اضطراری و درب اتوماتیک گردان بدون فریم یا تمام شیشه اشاره کرد.

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

نمونه کارهای درب اتوماتیک شیشه ای در شهر پارتیشن

استفاده از انواع درب اتوماتیک شیشه ای به طور چشمگیری تا ۷۰ درصد از هدر رفتن انرژی سرمایشی و گرمایشی  ورودی ها جلوگیری می کند. به علت استفاده از درزگیرهای مویی یا لاستیکی بین فریم ها، مانع نفوذ گرد و خاک، حشرات و صدا به داخل اماكن می شود.
همچنین عدم وجود دستگیره در این دربها و غیر تماسی بودن آن ها تاثیر چشمگیری در جلوگیری از انتشار ویروس ها، میکروب ها و بیماری های واگیردار در محیط های بیمارستانی و آزمایشگاهی دارند.
شهر پارتیشن با ارائه خدمات و مشاوره رایگان در رابطه با انواع درب اتوماتیک شیشه ای، این امکان را برای شما عزیزان فراهم ساخته تا با خیالی آسوده نسبت به خرید درب متناسب با فضای مورد نظرتان اقدام کنید.

نوشتن دیدگاه