بهترین نوع پارتیشن اداری

واژه ی پارتیشن در اصل به معنای تقسیم بندی و جدا کردن است. در واقع وقتی می خواهید فضای منزل، محیط کار یا هر مکان دیگر را به بخش های جدا تفکیک کنید، از پارتیشن استفاده می کنید. پارتیشن به دیوارهایی از جنس چوب، شیشه یا آلومینیم گفته می شود که علاوه بر نصب آسان و به صرفه بودن آن از نظر هزینه و زمان نصب، در زیبایی محیط زندگی یا کار شما نیز تاثیر به سزایی دارد. چنانچه قصد دارید بهترین نوع پارتیشن اداری را برای محیط کار خود انتخاب کنید، بهتر است در ابتدا با انواع آن و مزیت های هر کدام آشنا شوید تا بتوانید بر اساس کارایی هر کدام و تناسب آن با محل مورد نظر و همچنین سلیقه ی شخصی خودتان بهترین گزینه را انتخاب کنید. ما اینجاییم تا در این امر به شما کمک کنیم. پس همراه ما باشید تا در ادامه شما را با انواع پارتیشن اداری و مزایای هر کدام آشنا کنیم؛ درانتها نیز به شما خواهیم گفت که چگونه بهترین پارتیشن اداری را برای محیط کار خود انتخاب کنید.

آشنایی با انواع پارتیشن اداری

به طور کلی پارتیشن ها را به دو دسته ی ثابت و متحرک دسته بندی می کنند که بسته به کاربرد مورد نظرتان می توانید هر کدام را انتخاب کنید. مثلا اگر برای مدت محدودی می خواهید از پارتیشن استفاده کنید و یا می خواهید بتوانید به راحتی پارتیشن را در فضای کاری خود جابجا کنید، می توانید از پارتیشن های متحرک استفاده کنید. نام دیگر این نوع پارتیشن پاراوان است که در ابتدا در آسیای شرقی برای ورودی خانه ها یا دیگر فضاهای خانه از آن استفاده می شد.

امروزه در همه جا از جمله کشور ما نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است، چون علاوه بر ظاهر زیبای آن بسیار کاربردی است و نصب و جابجایی آن به دلیل وزن کم به راحتی انجام می شود. جنس این نوع پارتیشن در ابتدا بیشتر چوب بود اما اکنون در انواع شیشه ای، آلومینیمی، PVC و غیره نیز یافت می شود. اما از نظر جنس، باید بگوییم پارتیشن ها انواع مختلف دارند و هر روزه به تنوع آنها افزوده می شود. از مهمترین انواع پارتیشن های اداری می توان به پارتیشن های چوبی، آلومینیمی، شیشه ای، PVC و غیره اشاره کرد.

  •  پارتیشن چوبی

پارتیشن چوبی را می توان در هر فضایی استفاده کرد. هر چند استفاده ی آن در منازل و دکوراسیون های کلاسیک و یا جاهایی که قصد داشته باشید فضای گرم و دل نشینی ایجاد کنید، کاربرد بیشتری دارد. همچنین اگر بخواهید فضای خصوصی تری در محیط کار خود ایجاد کنید این نوع پارتیشن که عایق صوتی و دمایی خوبی نیز هست، گزینه ی مناسبی به حساب می آید. نصب این نوع پارتیشن بسیار آسان و به صرفه است و نظافت و تمیزکاری آن نیز به راحتی انجام می شود.

  • پارتیشن آلومینیمی

این نوع پارتیشن مقاومت و استحکام بالایی دارد و شستشو و نظافت آن نیز آسان است. استفاده از این نوع پارتیشن در منزل و محیط اداری به ندرت صورت می گیرد. از پارتیشن آلومینیمی بیشتر در رستوران ها، سرویس های بهداشتی، کارگاه ها و غیره استفاده می شود.

  • پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای به عنوان لوکس ترین و شیک ترین نوع پارتیشن در دکوراسیون های مدرن شناخته می شود؛ که علاوه بر نقش آن در تفکیک مناسب فضای اداری، زیبایی محیط را نیز دوچندان می کند. همچنین مانع ورود نور به داخل اتاق هم نمی شود پس از فضایی پر نورتر و پر انرژی تر بهره مند خواهید شد. این نوع پارتیشن در انواع مختلف و جذابی ارائه می شود و نصب آن آسان و کم هزینه است. از انواع پارتیشن شیشه ای می توان به تک جداره، دوجداره، فریم لس و غیره اشاره کرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. مثلا شیشه های تک جداره سبک تر و ارزان تر هستند. شیشه های دو جداره عایق بهتری برای صدا و حرارت به شمار می روند. شیشه های فریم لس یا بدون قاب، زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند، هر چند شیشه های دارای فریم مقاوم تر و مطمئن تر هستند و برای مکان های پر رفت و آمد پیشنهاد می شوند.

آشنایی با انواع پارتیشن اداری

مزایای استفاده از پارتیشن اداری

چنانچه برای تفکیک فضای محل کار خود تصمیم به استفاده از پارتیشن اداری را گرفته اید باید بگوییم که هرگز پشیمان نخواهید شد و این به خاطر مزایای زیاد پارتیشن اداری نسبت به ساخت و ساز دیوارهای آجری و سیمانی است. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می کنیم:

  • نصب آسان و سریع به دلیل سبکی پنل ها و عدم ایجاد سر و صدای زیاد حین نصب
  • به صرفه بودن از نظر هزینه و زمان نصب
  • تنوع زیاد پارتیشن اداری از نظر ثابت و متحرک بودن یا جنس و رنگ
  • زیبایی ظاهری و ایجاد دکوراسیون شیک و مدرن در محل
  • امکان جابجایی راحت در صورت نیاز به تغییر دکوراسیون
  • عایق بودن به صوت و حرارت و جلوگیری از هدررفت انرژی

مزایای استفاده از پارتیشن اداری

چگونه بهترین پارتیشن اداری را برای فضا انتخاب کنیم

برای انتخاب بهترین پارتیشن اداری عوامل زیادی را باید در نظر بگیرید. یکی از مهمترین عوامل، هماهنگی و تناسب پارتیشن با سبک و نوع دکوراسیون فضای کاری شما است. مثلا اگر فضای گرم تر و کلاسیک تری دارید، انواع پارتیشن چوبی انتخاب بهتری هستند. پارتیشن های شیشه ای برای فضاهای مدرن و اداری مناسب تر هستند و ظاهر شیک و لوکسی به محیط اداری می دهند. اگر عایق بودن شیشه به صوت و دما و همچنین استحکام بیشتر آن برایتان اهمیت دارد، شیشه های دو جداره پیشنهاد می شود. شیشه های فریم لس (بدون قاب) جلوه ی خاصی به فضا می دهند اما برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد، شیشه های دارای قاب به دلیل استحکام بیشتر مناسب ترند.  برای داشتن فضای خصوصی تر مثل اتاق مدیر عامل پارتیشن چوبی می تواند گزینه ی بهتری باشد. مبلمان، دیوارها، کفپوش، لوازم تزئینی، گل و گیاه، وسعت فضا، هزینه و ... همگی در انتخاب نوع پارتیشن مناسب موثر هستند.

برای انتخاب بهترین پارتیشن اداری، علاوه بر سلیقه ی شخصی عوامل زیادی را باید در نظر گرفت. قطعا با در نظر گرفتن همه ی این عوامل می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید، با این حال اگر برای این کار نیاز به کمک دارید، استفاده از نظر مشاورین و طراحان دکوراسیون که دانش و تجربه ی زیادی در این زمینه دارند می تواند به شما کمک کند تا مطمئن ترین انتخاب را داشته باشید.

چگونه بهترین پارتیشن اداری را برای فضا انتخاب کنیم

شهر پارتیشن انتخاب بهترین پارتیشن اداری

شهر پارتیشن با داشتن تیم مشاوره و اجرایی قوی و مجرب که سالهاست سابقه ی درخشانی در زمینه ی طراحی و اجرای انواع پارتیشن اداری و خانگی دارد، از انتخاب تا تولید و نصب همراه شماست و با ایده پردازی و طراحی های خلاقانه می تواند به شما این اطمینان را بدهد که بهترین و شیک ترین پارتیشن اداری را در محیط کاری خود داشته باشید. شهرپارتیشن سابقه ی طولانی و موفقی در نصب و اجرای انواع پارتیشن به خصوص پارتیشن شیشه ای دارد. مجموعه ی شهر پارتیشن در هر ساعتی از شبانه روز آماده ی مشاوره و ارائه ی خدمات به شما عزیزان است.

 

 

نوشتن دیدگاه