ساخت پارتیشن اداری

ایجاد فضای لوکس و منظم در محیط اداری، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود. زیرا جذابیت فضای اداری نقش بسزایی در بهینه سازی روحیه افراد و افزایش کارایی و بازده آن ها خواهد داشت. تقسیم بندی فضا و داشتن حریم خصوصی نیز از آن فاکتورهایی است که باید به آن اهمیت داده شود. استفاده از پارتیشن اداری می تواند تمامی این موارد را به طور یکجا برآورده سازد. البته ناگفته نماند که مواردی مانند پارتیشن اداری شیشه ای، امکان نظارت بر عملکرد کارمندان یک اداره را نیز فراهم خواهد کرد.

پارتیشن های اداری به صورت پارتیشن چوبی یا پارتیشن پرده کرکره ای نیز طراحی می شوند. با این حال، پارتیشن شیشه ای اداری یکی از بهترین انواع پارتیشن هایی است که برای تقسیم بندی فضا به کار می رود. این نوع پارتیشن، علاوه بر جداسازی قسمت های مختلف فضای اداری، به افزایش نور محیط و دلبازتر شدن فضا نیز کمک خواهد کرد. در واقع، ترکیب شیشه با فریم و یراق آلات فلزی، باعث ایجاد فضایی زیبا و جذاب می شود. در این مقاله قصد داریم به جزئیات مربوط به ساخت پارتیشن اداری بپردازیم. در ادامه خواهیم دید که انواع پارتیشن ها چگونه هستند و بهترین پارتیشن اداری کدام نوع خواهد بود.

شهر پارتیشن طراحی پارتیشن اداری

طراحی پارتیشن اداری فرایند نسبتا پیچیده و تخصصی است که باید توسط کارشناسان این امر انجام گیرد. شرکت شهر پارتیشن یکی از فعال ترین شرکت هایی است که با همکاری یک تیم حرفه ای، به طراحی انواع پارتیشن اداری می پردازد. برای مثال، ترکیب بندی جذاب انواع پارتیشن اداری شیشه ای با فریم های فلزی یا غیر فلزی و همچنین به کار بردن یراق آلات مرغوب از مشخصه های انواع پارتیشن اداری طراحی شده توسط کارشناسان شرکت شهر پارتیشن است.

شهر پارتیشن طراحی پارتیشن اداری

شهر پارتیشن برای هر شرکت یا اداره ای که قصد نصب پارتیشن اداری را دارد، به صورت منحصر به فرد طراحی پارتیشن اداری را انجام می دهد. برای طراحی پارتیشن های مخصوص هر فضا، لازم است ابعاد دقیق آن اندازه گیری شود. سپس کارشناسان بر اساس تجربه و تخصصی که دارند، بهترین طراحی پارتیشن اداری را برای شرکت مورد نظر انجام می دهند. برای تعیین مواد اولیه مورد نیاز، همفکری کارشناسان شرکت با کارفرما نیز اهمیت دارد. برای مثال، مات بودن یا شفاف بودن پارتیشن و تک جداره یا دو جداره بودن آن، بر اساس نظر کارفرما تعیین خواهد شد.

انواع پارتیشن ها

امروزه استفاده از انواع پارتیشن ها برای تقسیم بندی فضاهای اداری رایج شده است. انواع پارتیشن هایی که می توانند در محیط اداری به کار روند عبارتند از:

  • پارتیشن چوبی
  • پارتیشن آکوستیک
  • پارتیشن ام دی اف
  • پارتیشن های شیشه ای
  • پارتیشن های قابل شستشو
  • پارتیشن های ضد حریق
  • پارتیشن pvc

انواع پارتیشن ها

در بین انواع پارتیشن اداری، پارتیشن شیشه ای از جذابیت بالایی برخوردار است. زیرا این نوع پارتیشن ها علاوه بر تقسیم بندی فضا، به دلبازتر نشان دادن محیط و همچنین افزایش روشنایی کمک می کنند. برای ساخت پارتیشن اداری شیشه ای نیز توجه به پارامترهای مختلف ضروری است. برخی از مهم ترین فاکتورهایی که می توان انواع پارتیشن های شیشه ای اداری را بر اساس آن ها تقسیم بندی کرد، عبارتند از:

  • مات یا شفاف بودن پارتیشن
  • فریم دار یا فریم لس بودن پارتیشن اداری
  • دو جداره یا تک جداره بودن پارتیشن
  • ثابت و متحرک بودن پارتیشن

هر یک از این پارامترها بر اساس نیاز کارفرما و محیط مورد نظر تعیین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان طراح شهر پارتیشن مشورت کنید.

مراحل ساخت پارتیشن اداری

ساخت پارتیشن اداری مراحل خاص خود را دارد که هر مرحله به صورت تخصصی انجام می گیرد. ساخت پارتیشن اداری باید با یک طراحی اصولی و استاندارد آغاز گردد. در ادامه به مراحل ساخت پارتیشن اداری اشاره خواهیم کرد.

  • تهیه تصویر از فضا برای طراحی پارتیشن اداری

طراحی پارتیشن اداری بر اساس سبک ساختمان و پیکربندی محیط انجام می گیرد. طراحان پارتیشن اداری ابتدا باید تصاویری را از زاویه های مختلف محیط تهیه کنند. این کار کمک می کند تا طراحان، دید کاملی نسبت به فضای مورد نظر به دست آورند.

  • اندازه گیری ابعاد محیط

در مرحله بعد باید ابعاد محیط را به طور دقیق اندازه بگیرند. برای انجام طراحی اصولی، ابعاد طولی، عرضی و ارتفاع محیط اهمیت دارد. طراحی پارتیشن اداری باید به گونه ای باشد که ضمن تقسیم بندی فضا، دکوراسیون زیبایی را نیز برای محیط در برداشته باشد.

  • تعیین مواد اولیه مورد نیاز

پس از تعیین طرح اولیه پارتیشن اداری، متریال مورد استفاده آن مشخص خواهد شد. برای مثال، یک پارتیشن اداری شیشه ای بر اساس طرح تعیین شده، به فریم یا چارچوب و یراق آلات نیاز دارد. برای تامین متریال مورد نیاز نیز باید به برند سازنده و داخلی و خارجی بودن آن ها دقت کرد. تعیین نوع مواد اولیه بر قیمت پارتیشن اداری نیز تاثیر گذار است. برای مثال، یراق آلات ایتالیایی قیمت نسبتا بالایی دارند که البته این موضوع از کیفیت و جذابیت فوق العاده آن ها نشات می گیرد. در هر حال، در این گونه موارد نظر و بودجه کارفرما باید در نظر گرفته شود.

مراحل ساخت پارتیشن اداری

پارتیشن اداری داخلی

طراحی پارتیشن اداری داخلی باید متناسب با فضای محیط انجام گیرد. هر یک از انواع پارتیشن اداری، زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. با این حال، میزان تناسب بین پارتیشن طراحی شده با ساختار و دکوراسیون محیط، باید به بهترین شکل ممکن بررسی شود. برای مثال، محیط های اداری که دارای سبک های سنتی و کلاسیک هستند، بهتر است از پارتیشن اداری چوبی استفاده کنند. همچنین، در محیط های اداری شلوغ و پر رفت و آمد، استفاده از فریم های آلومینیومی میزان مقاومت و دوام پارتیشن را افزایش می دهد.

برای فضاهایی که هماهنگی دکوراسیون و جذابیت محیط از اهمیت بسیاری برخوردار است، استفاده کردن از پارتیشن اداری بدون فریم در اولویت است. این نوع پارتیشن ها به طور خاص در دکوراسیون های مدرن و در صورت استفاده از المان های شیشه ای، جذابیت بیشتری در بر دارند. پارتیشن اداری داخلی می تواند به صورت عایق صدا طراحی شود. همچنین، به منظور خصوصی تر کردن فضای داخل اتاق، می توان از پرده های مناسبی برای پوشاندن دیوارهای شیشه ای استفاده کرد. تمامی این موارد را می توان در هنگام طراحی پارتیشن اداری داخلی و ساخت آن در نظر گرفت.

 

نوشتن دیدگاه