پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی

هنگامی که صحبت از پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی می شود اولین مکانی که به ذهن می رسد بکار بردن این پارتیشن در سرویس بهداشتی، مکان های عمومی است. اما می توان از پارتیشن در آپارتمان ها نیز استفاده کرد.

به دلیل محدودیت فضا در آپارتمان ها پارتیشن در مقایسه با دیوار گزینه بسیار مناسب است. چرا که دیوار فضای بیشتری را اشغال می کند. همچنین هزینه ای که صرف دیوارچینی می شود در مقایسه با پارتیشن بسیار گران بها تر است. استفاده از پارتیشن فضاهایی که به وسیله دیوار مرده به حساب می آید را حذف می کند. محیط توالت و حمام با حذف دیوار بیشتر می شود. از نظر تزیین و زیبایی سرویس بهداشتی وجود پارتیشن زیبای خاصی به این محیط می بخشد.

وجود شیشه در پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی بکار رفته در این تقسیم بندی یکی از مزیت های است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. قبلاً از ام دی اف یا غیره برای تفکیک دو محیط استفاده می شود. اما از استحکام و ماندگاری کمتری بهره مند بودند. اما شیشه سکوریت بکار رفته در این پارتیشن علاوه بر استحکام در برابر رطوبت، در برابر ضربه نیز بسیار مقاوم است.

پارتیشن شیشه ای دو جداره حمام

نمونه ای از پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی، پارتیشن دو جداره حمام است. پارتیشن دوجداره بیشتر برای محیط های پر سرو صدا کاربرد دارد. وجود دوجداره، عایق خوبی برای سرو صدا است و همانند یک دیوار مانع از خروج حرارت می شود. همچنین دوجداره بودن شیشه سبب کاهش مصرف انرژی می گردد. پارتیشن دوجداره شیشه ای از دو لایه شیشه ساخته شده است که مابین این دو لایه گاز آرگون پر شده است.

ضخامت شیشه ها در پارتیشن شیشه ای دو جداره حمام متفاوت است و مانع از پاشیدن آب حمام به اطراف می شوند. پارتیشن حمام در متراژهای متنوعی است که عرض آن از نیم متر شروع می شوند و تا ۱ متر و بیشتر مطابق با سلیقه مشتری ساخته می شوند. شیشه پارتیشن از جنس سکوریت است. ضخامت شیشه سکوریت ۶ میلی یا ۱۰ میلی است. سکوریت استفاده شده بیشتر از رنگ های ساده، برنزی نزدیک به رنگ شفاف، دودی و گاهی مطابق با سلیقه مشتری طراحی و اجرا می شود. طرح دو جداره در دو مدل فریم لس و فریم دار ساخته می شود. پارتیشن شیشه ای فریم دار را به تیم متخصص شهرپارتیشن سفارش دهید. 

پارتیشن شیشه ای دو جداره حمام

پارتیشن شیشه ای تک جداره حمام

پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی تک جداره ابزاری برای جداسازی حمام با دستشویی است. این محصول در دو مدل فریم لس و فرم دار در بازار موجود است. این نوع پارتیشن می تواند حریم حمام را مشخص کند و از خروج سر و صدا جلوگیری می کند. پارتیشن حمام را می توان به صورت ریلی یا تاشو طراحی کرد. مدل درب ریلی به این صورت است که یک بخش از سکوریت ثابت و بخش دیگر آن متحرک است. بخش شیشه متحرک همان درب حمام است. به ‌دلیل رطوبت زیاد حمام، پروفیل بکار رفته در این پارتیشن از جنس آلومینیوم است. پروفیل آلومینیومی در برابر رطوبت و خوردگی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. شیشه ای که در پارتیشن تک جداره حمام استفاده می شود از جنس سکوریت است. ضخامت شیشه سکوریت معمولاً ۱۰ میلی متر است.

انواع پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی

پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی در جهت تفکیک دو مکان حمام و توالت کاربرد دارد. پارتیشن استفاده شده برای سرویس بهداشتی بسته به سلیقه و موقعیت آنها می تواند متفاوت باشد. انواع پارتیشن را می توان به شرح زیر تقسیم بندی کرد:

پارتیشن هدریل

پارتیشن هدریل برای سرویس بهداشتی های عمومی گزینه بسیار مناسب است. ستون های این مدل به کف سالن وصل می شوند. سپس ریل های پارتیشن را به ستون ها و دیوار ها محکم می کنند. این مدل در مکان های عمومی برای هر حمام نیازی به کف‌پوش ندارد. همچنین برای هر حمام سقف نصب نمی شود.

پارتیشن سقفی

پارتیشن سقفی به معنی نصب پایه یا ستون پارتیشن به سقف است.

پارتیشن زمینی

زمانی که سقف سرویس بهداشتی کم ارتفاع باشد پایه یا ستون پارتیشن را با کف ساختمان محکم می کنند.

گاهی انواع پارتیشن را برای جداسازی حمام و توالت به دو نوع دو جداره و تک جداره بودن تقسیم بندی می کنند. که هر یک می توانند با دو مدل فریم دار و فریم لس طراحی و اجرا شوند.

انواع پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی

مزایای پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی

  • از مزایای پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی می توان به محدوده دو فضا حمام و توالت اشاره کرد. در حقیقت با جداسازی هر بخش از بخش دیگر کاملاً مستقل و جدا می شود. فرد در حمام حس مالکیت دارد.
  • اگر بخواهیم از دیوار برای تفکیک استفاده کنیم مطمئناً حمام و توالت فضای کمتری به آنها اختصاص داده می شود. در صورتی که پارتیشن فضای مرده ای که به وسیله دیوار حاصل می شود را حذف می کند.
  • هزینه نصب و اجرای پارتیشن نسبت به دیوار بسیار مقرون به صرفه است.
  • به دلیل گسترش شهر نشینی امروزه در بیشتر آپارتمان ها حمام و سرویس بهداشتی با یکدیگر در یک فضا قرار دارد. استفاده از پارتیشن می‌تواند آنها را با کمترین هزینه و بدون کم کردن فضای هر یک تفکیک کرد.
  • استفاده از پارتیشن در فضای حمام و توالت می تواند جلوه زیبا و ویژه ای به آنها بدهد. همچنین در تغییر دکوراسیون منزل می تواند گزینه منحصر به فردی باشد.
  • مانع از پاشیدن آب به اطراف می شود و بعد از حمام نیاز به نظافت بقیه سرویس بهداشتی نیست.
  • پارتیشن چه در نوع شیشه ای تک جداره چه در نوع شیشه ای دو جداره هر دو مدل عایق بسیار خوبی برای جلوگیری از سرو صدا است.

معایب پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی

برخی از افراد می خواهند به حمام یا سرویس بهداشتی مراجعه کنند که دیوارهای آن از آجر و سیمان باشد. این افراد پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی را قبول ندارند. آنها فکر می کنند که در هنگام داخل شدن به این محیط خود مالک آن نیستند. هر چند همه این احساس را ندارند. اما به جرات می توان گفت تنها ایرادی که می توان از پارتیشن گرفت همین مورد است. این ایراد در مقایسه با مزایای زیاد پارتیشن گزینه بسیار ناچیزی است. در واقع ارزان ترین گزینه برای تقسیم بندی یک محیط که فضای هر دو حذف نشود همان پارتیشن است. شهر پارتیشن ارائه دهنده پارتیشن شیشه ای ارزان و مرغوب است. پیشنهاد می شود جهت اجرای پارتیشن شیشه ای با بهترین متریال در سریع ترین زمان ممکن با شهر پارتیشن تماس حاصل فرمایید. از خدمات شهر پارتیشن می‌توان به اجرای پارتیشن های شیشه ای کشویی، پارتیشن شیشه ای مدولار، پارتیشن شیشه ای رنگی، پارتیشن شیشه ای ریلی، پارتیشن های متحرک و هوشمند اشاره کرد.  

نوشتن دیدگاه