پارتیشن شیشه‌ای منزل چگونه طراحی می‌شود

صنعت دکوراسیون یکی از صنایعی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه واقع شده است. که برای زیباسازی منازل راهکار‌های متفاوتی را ارائه می نماید. یکی از این راهکارها استفاده از انواع پارتیشن شیشه‌ای است که علاوه بر کاربردی کردن تمام فضای داخلی منزل، راهی برای دریافت هر چه بیشتر نور محیط، ایجاد زیبایی در منزل و تقسیم فضاهای مختلف است. در این نوشتار قصد داریم به بررسی کاربرد این نوع از پارتیشن در طراحی دکوراسیون داخلی خانگی پرداخته و ویژگی‌های آن را برشمرده و با انواع کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم. همچنین اگر شما قصد خرید انواع پارتیشن از جمله پارتیشن شیشه ای تک جداره، پارتیشن شیشه ای دوجداره، فریم لس و ... را با کیفیتی بالا دارید، از محصولات ارائه شده در شهر پارتیشن دیدن کنید.

  • چرا پارتیشن شیشه ای

برخلاف سبک‌های سنتی معماری خانه‌های ایرانی، معماری نوین و مدرن امروزی عموما بر طراحی خانه‌هایی با پلان‌های باز و یکپارچه استوار است که بیشتر فضاهای اصلی خانه را به یکدیگر مرتبط نموده و حریم‌های خصوصی کمتری را برای افراد ایجاد می‌کند. این سبک از معماری بیشتر در طراحی آپارتمان‌های با متراژ کم و یا خانه‌های ویلایی و بسیار بزرگ و به منظور تسهیل در تامین نور و سهولت گردش هوا و همچنین احساس دل باز بودن در تمامی نقاط مختلف خانه طراحی می‌شود. اما یکی از چالش‌های مهم این نوع از طراحی، به دلیل نادیده گرفتن خلوت و امنیت بصری در بخش‌هایی از فضاهای منزل، در مواقعی سلامت و آرامش روانی ساکنین را دچار اثرات سوئی می‌کند. از این رو در طراحی این نوع معماری از پارتیشن بجای دیوار‌های آجری و گچی استفاده می‌شود.

پارتیشن شیشه‌ای منزل چگونه طراحی می‌شود

نمونه مدل های پارتیشن شیشه ای منزل

از میان مدل‌های مختلف پارتیشن خانگی (مانند پارتیشن‌های چوبی، پانچ، طبیعی یا گیاهی، پرده، فلزی یا دیوارهای کاذب گچی)، پارتیشن‌های شیشه‌ای نسبت به سایر انواع، از قیمتی کمتر و سرعت نصب بالاتری برخوردار است. همچنین این نوع از پارتیشن می‌تواند با طراحی‌های زیبا و رنگارنگ و متناسب با سایر اجزای دکوراسیون منزل، طراوت و تازگی ویژه‌ای به خانه بدهد. اما از همه این دلایل بالاتر و مهمتر، موضوع مهم و اساسی نور پردازی است. در واقع در زمان استفاده از پارتیشن‌های شیشه ای، دیگر نیاز نیست برای قسمت‌های جدا شده به وسیله پارتیشن نورپردازی مجزا طراحی شود

پارتیشن شیشه‌ای منزل چگونه طراحی می‌شود

پارتیشن در کدام قسمت از طراحی منزل کاربرد بیشتری دارد

هرچند پاسخ به این سوال بسیار مرتبط با سلیقه طراح دکوراسیون است اما برخی از کاربرد‌های متداول این نوع پارتیشن عبارتند از:

1. اتاقک حمام شیشه ای: تصور کنید که در آپارتمان یا ویلای بزرگی زندگی می کنید که حمامی بزرگ در آن وجود دارد طبیعی است که با هر بار دوش گرفتن و استفاده از سرویس، مجبور می‌شوید فضای زیادی را تمیز کنید، چرا که بخار ناشی از دوش بر روی دیوارها و سرامیک کف نشسته و اگر حمام خود را در طی زمان تمیز نکنید حتما آثار بدی بر روی در و دیوار بجا خواهد ماند. در این صورت شما نیاز به یک اتاقک شیشه‌ای در گوشه ای از حمام خود دارید که در هنگام دوش گرفتن از آن استفاده نمایید. همین مسأله در آپارتمان‌های کوچک به نحو دیگری مطرح می‌شود. در شرایطی که سرویس حمام و دستشویی جدا از هم نیستند و شما تمایل دارید فضای جدا و منحصر به فردی را ایجاد کنید. شیشه حمام انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. بنابراین تفکیک فضای حمام و دستشویی به بهترین وشکیل ترین صورت انجام می‌پذیرد.

2. گلخانه شیشه ای: وجود گل و گیاه در آپارتمان‌هایی و برج‌های مسکونی یکی از مهمترین عوامل موثر در بهبود شرایط روحی و روانی خانواده‌ها است اما موضوعاتی از جمله نیاز به نور آفتاب، رطوبت حاصل از گیاهان، بوی ناشی از کودهای طبیعی و ... سبب می‌شود که خانواده‌ها از فضای بالکن برای نگهداری گل و گیاه استفاده کنند و در نتیجه بخش زیادی از روز از دیدن و لذت بردن از زیبایی گلها محروم هستند . حال آنکه در آپارتمان‌هایی که فضای مناسب برای ایجاد گلخانه در آنها وجود دارد، می‌توان با پارتیشن شیشه‌ای یک اتاقک شیشه‌ای برای نگهداری گلها ایجاد کرد و از تماشای مستمر آنها لذت برد.

3. کمد‌های شیشه ای: در طراحی کمد‌های جدید بجای استفاده از چوب یا ام دی اف از درب‌های شیشه‌ای برای زیبا تر شدن طراحی استفاده می‌شود. انواع مختلفی از این نوع درب‌ها قابل ایجاد شدن است. درب‌های مانند آکاردئونی، ریلی و لولایی. اینکه شیشه بکار رفته در طراحی درب‌ها مشجر باشد یا شفاف، بسته به سلیقه طراح دارد که هر کدام در نوع خود زیبایی قابل توجهی به اتاق خواب شما می‌دهد.
در مجموع به نظر می‌رسد استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در طراحی دکوراسیون منازل که در چند سال اخیر شیب صعودی به خود گرفته است، در آینده نزدیک مانند ام دی اف، جزء جدایی ناپذیر دکوراسیون منازل مدرن امروزی شود. چرا که هم زیباست، هم متنوع و هم بسیار راحت با فضای داخلی خانه هماهنگ می‌شود.

شهر پارتیشن این امکان را به شما می دهد تا در تمامی مراحل پروژه از بهترین متریال استفاده کنید و پارتیشنی با کیفیت را در محیط مورد نظر نصب کنید.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول پارتیشن شیشه‌ای منزل

پارتیشن شیشه‌ای منزل چه کاربردی دارد؟
پارتیشن شیشه‌ای منزل می تواند فضای کوچک و یا بزرگ شما را به چند بخش مختلف تقسیم کند و باعث شود بتوانید از محیط خود نهایت استفاده را ببرید و با کمترین هزینه فضای خصوصی را برای خود و خانواده تان تشکیل دهید.
پارتیشن شیشه‌ای منزل چه مدل هایی دارد؟
پارتیشن شیشه‌ای منزل در انواع مات، دو جداره، تک جداره، فریم لس، فریم دار، طرح دار و... ارائه می شود.