یکشنبه 15 ارديبهشت 1403
نحوه نصب پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای، یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین محصولاتی است که می توان به کمک آن، علاوه بر جداسازی بخش های مختلف خانه، محل کار و .... به زیبایی فضای مورد نظر افزود. در ادامه به صورت اختصاصی به چگونگی و نحوه نصب پارتیشن شیشه ای می پردازیم و با مراحل انجام آن بیشتر آشنا می شویم. از آنجایی که پارتیشن شیشه ای موجود در بازار، از تنوع بالایی برخوردار است، نحوه نصب هریک از انواع آن می تواند متفاوت از دیگری باشد، بنابراین نیاز است تا قبل از اقدام به خرید، اطلاعات کافی در خصوص محصول مورد نظر و چگونگی نصب آن را از فروشگاه های معتبر کالا دریافت کنید. اگر شما قصد خرید انواع پارتیشن از جمله پارتیشن شیشه ای تک جداره، پارتیشن شیشه ای دوجداره، پارتیشن شیشه ای فریم لس و ... را با کیفیتی بالا دارید، از محصولات ارائه شده در شهر پارتیشن دیدن کنید. از این شیشه ها برای ساخت پارتیشن شیشه ای بانک، حمام و دستشویی، اتاقک های شیشه ای و به طور کلی طراحی داخل منزل با پارتیشن شیشه ای و ... استفاده  کرد. 

نحوه نصب پارتیشن شیشه ای

صفر تا صد نصب پارتیشن شیشه ای

انتخاب مناسب ترین و بهترین نوع پارتیشن شیشه ای، تنها بخشی از فرایند خرید است و در ادامه، نحوه نصب و راه اندازی آن است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر شما بعد از خرید، بتوانید از صفر تا صد نصب پارتیشن شیشه ای را به درستی انجام دهید، طول عمر محصول افزایش خواهد یافت و در گذر زمان دچار آسیب و مشکل نخواهد شد، بنابراین شما می توانید یا با آموزش های صحیحی که از طریق سایت های معتبر در اختیارتان قرار می گیرد به نصب پارتیشن اقدام کنید و یا به کمک نیروهای متخصصی که در این حوزه فعالیت می کنند محصول خود را راه اندازی کنید. مواد اصلی تشکیل دهنده پارتیشن های شیشه ای، یراق آلات مقاوم و شیشه است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این دیواره های جداکننده، امکان نصب راحتی دارند که البته با دقت و تجربه زیاد و همچنین بررسی اصولی محیط، می توان آن ها را به درستی در مکان موردنظر نصب کرد. از آنجایی که در تولید پارتیشن ها با تنوع طراحی رو به رو هستیم، در زمان نصب، توجه به چند مورد بسیار مهم و ضروری است.

  • بررسی و آنالیز دیوارها برای نصب پارتیشن: در صورتی که پارتیشن تهیه شده از نوع تک جداره باشد، بررسی و تحلیل میزان مقاومت دیوارها اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند، چرا که در نصب این نوع پارتیشن، نیاز است تا یک سمت محصول به دیوار متصل گردد و از این رو لازم است تا نسبت به مقاومت مصالح و دیوارها اطمینان کافی حاصل کرد. در صورتی که دیوارها از مصالحی چون سفال یا آجر ساخته شده باشند، اجرا و نصب پارتیشن را می توان با خیالی آسوده انجام داد.
  • بررسی سقف برای نصب پارتیشن: همانطور که قبلا عنوان شد، نوع پارتیشن در چگونگی نصب آن تاثیرگذار است، به عنوان مثال قبل از نصب پارتیشن هایی که به صورت تک جداره طراحی شده اند، لازم است تا مشخصات و شرایط دقیق سقف محل، بررسی گردد. به دلیل قطر کم این نوع پارتیشن ها، می بایست حتما آن ها را به سقف متصل کرد. پس مشخص کردن نوع سقف و میزان استحکام آن از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر این ما با دو نوع سقف معلق و غیرمعلق در ساختمان ها رو به رو هستیم. در سقف های غیرمعلق که عمدتا به صورت سقف کاذب، کناف، گچی و... وجود دارند، نیاز به عملیات آهن کشی برای نصب پارتیشن نیست، اما در نوع معلق همانند سقف های پارچه ای، نیاز به استفاده از پروفیل محکم و مقاوم در پشت سقف کاذب است.
  • بررسی نوع کف ساختمان برای نصب پارتیشن: از آنجایی که در اکثر ساختمان ها از مصالح ساختمانی مقاوم و اصولی در ساخت کف، استفاده می شود. حساسیت خاصی برای نصب پارتیشن وجود ندارد. اما در صورتی که تمایل دارید در حین نصب پارتیشن، کف ساختمان دچار سوراخکاری نشود، می توانید از برخی چسب های مخصوص این کار استفاده کنید.

نحوه نصب پارتیشن شیشه ای

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای

با وجود این که پارتیشن های متنوعی به بازار ارائه شده اند که هریک روش نصب خاص خود را دارند، می توان یک مسیر و روش مشترک را برای نصب و راه اندازی تمامی آن ها عنوان کرد. در ادامه به صورت عمومی به مراحل نصب پارتیشن شیشه ای اشاره می کنیم.

  • بررسی محیط، طراحی و اندازه گیری: اولین گام و مهمترین مرحله در نصب پارتیشن، بررسی کلی محل موردنظر است. به صورت دقیق، فضا و ویژگی های آن را متناسب با نوع پارتیشن تحلیل کنید و در نهایت، اندازه گیری های لازم را جهت نصب پارتیشن در محل انجام دهید. دقت داشته باشید که این اندازه گیری ها نیاز به تخصص کافی دارند. بنابراین بهتر است، تا حد امکان از نیروهای فنی و متخصص این حوزه کمک بگیرید.
  • انتخاب و تعیین نوع شیشه: این مرحله کاملا سلیقه ای و برعهده مشتریان است. هر فردی به تناسب سلیقه و کاربری مورد انتظارش، می تواند هر یک از انواع شیشه پارتیشن را از مراجع معتبر آن انتخاب و خریداری کند. البته در این مرحله نیز افراد متخصص برای ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم در کنار خریداران هستند.
  • برش دادن شیشه: با توجه به مرحله اول و اندازه گیری های دقیق و مشخصی که در محل انجام شده است، شیشه های تهیه شده به صورت دقیق و به کمک ابزار و تجهیزات مخصوص برش داده می شوند.
  • رنگ زدن پروفیل ها: در این مرحله پروفیل هایی که قرار است در پارتیشن شیشه ای استفاده شوند به صورت کاملا یکنواخت رنگ خواهند شد.
  • جوشکاری و نصب فریم های پارتیشن: عملیات جوشکاری و نصب کردن فریم های مخصوص، برای نگهداری پارتیشن توسط نیروهای فنی انجام می شود .
  • نصب کردن یراق آلات و ابزار مخصوص: هر پارتیشن شیشه ای بسته به نوع خود، نیاز به یراق آلات مخصوصی دارد. این ابزار برای اتصال پارتیشن ها به یکدیگر و استحکام آن ها استفاده می شوند.
  • عملیات پولیش کاری: پولیش کاری، جزء مراحل پایانی نصب پارتیشن است. زمانی که تمامی مراحل فریم، جوشکاری، اتصال پارتیشن ها و... به خوبی و با دقت انجام شد، حال زمان آن رسیده است تا آلودگی هایی که در حین کار بر سطح پارتیشن ایجاد شده از بین بروند و این کار از طریق پولیش کاری انجام می شود. با پولیش، زیبایی و درخشندگی پارتیشن ها دوچندان می شود.

همچنین نکاتی که هنگام نصب پارتیشن شیشه ای باید در نظر گرفته شود شامل:

  • حداکثر ارتفاع ایمن برای درب ها 300 سانتی متر است چون به دلیل بالا رفتن وزن درب کار به صورت سفارشی تولید می شود و باید تعداد لولا ها اضافه شود.
  • حداکثر ارتفاع مجاز برای پارتیشن شیشه ای فریم لس 330 سانتی متر است.
  • به صورت استاندارد عرض درب های پارتیشن شیشه ای 96 الی 86 سانتی متر با ارتفاع استاندارد 214 سانتی متر است.

در بازار داخلی انواع پارتیشن شیشه ای با برندهای مختلف عرضه می شوند که هریک بسته به متریال استفاده شده، در سطوح کیفی متفاوتی قرار می گیرند. بنابراین بهتر است برای تهیه محصول موردنظر خود، به فروشگاهی مراجعه کنید که از میزان کیفیت محصولات آن، اطمینان کافی داشته باشید. شهر پارتیشن یکی از سایت های معتبر و فعال در این حوزه است که می توانید محصول مورد نظر را خود را با اطمینان خاطر از این سایت تهیه کنید.

 

نوشتن دیدگاه