مراحل اجرای پارتیشن شیشه ای

با توجه به گسترش رو به رشد استفاده از پارتیشن شیشه ای برای تفکیک و جداسازی فضا، بسیاری از متقاضیان تمایل به آشنایی با مراحل اجرای این سیستم در محیط مورد نظر خود دارند. پارتیشن های شیشه ای به شکل پارتیشن شیشه ای فریم لس، فریم دار و پارتیشن شیشه ای تک جداره، پارتیشن شیشه ای دوجداره و در بعضی شرایط چندجداره تولید و به فروش می رسند. شیشه های تک یا دوجداره ای که در ساخت پارتیشن های شیشه ای استفاده می شوند؛ عایق صدا هستند. البته میزان عایق صدا بودن به سبت ضخامت پارتیشن شیشه ای متفاوت است. یکی از انواع پارتیشن ها که به حفظ فضای شخصی کمک می کند پارتیشن آکوستیک شیشه ای است. 

به طور کلی برای اجرای پارتیشن شیشه ای باید گام های زیر پیگیری شود:

  • ثبت سفارش به صورت حضوری و یا غیر حضوری در شرکت مورد نظر
  • حضور کارشناس متخصص شرکت در محل و ارائه مشاوره به متقاضی و انجام نیازسنجی
  • اندازه گیری فضایی که برای نصب و اجرای پارتیشن در نظر گرفته شده است.
  • طراحی پارتیشن به صورت انحصاری و ترسیم نقشه های مورد نیاز
  • برآورد قیمت و ارائه پیش فاکتور به کارفرما
  • آغاز تولید در کارخانه پس از تائید متقاضی
  • اعزام گروه حرفه ای نصابان به محل جهت پیاده سازی و نصب المان های تولید شده
  • تکمیل نهایی پروژه
  • ارائه خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش در صورت نیاز

مراحل اجرای پارتیشن شیشه ای

ساخت پارتیشن شیشه ای و اصول طراحی پارتیشن شیشه ای

تولید و ساخت پارتیشن شیشه ای تابع قوانین خاصی است که در صورت توجه کامل به آن ها نتایج مورد انتظار در بالاترین حد ممکن به دست می آیند. همچنین رعایت اصول، موجب افزایش طول عمر پارتیشن به دلیل سطح کیفی بالای تولیدات نهایی خواهد شد. برخی از مهم ترین اصولی که در طراحی پارتیشن لحاظ می شوند عبارتند از:

  • ارتفاع مناسب درب های طراحی شده باید حداکثر 3 متر باشد در غیر این صورت برای تأمین ایمنی کار، باید تعداد لولاهای در نظر گرفته شده بیشتر شود و درب ها نیز نیازمند سفارشی سازی با استفاده از متریال های تعیین شده خواهند بود.
  • عرض قطعات پارتیشن می تواند بین 0.2 متر تا 1.2 متغیر باشد. برای انتخاب ابعاد دقیق باید به طرح انتخابی و موقعیت محل مورد نظر برای نصب توجه شود. سایز راه پله و دیگر مسیرهایی که باید قطعات ساخته شده از میان آنها عبور داده شود، مؤلفه بسیار مهمی است که به هیچ عنوان نباید نادیده انگاشته شود.
  • مطابق استانداردهای موجود برای نصب درب ها، باید نقطه اتصال روی دیوار در نظر گرفته شود. در غیر این صورت و در مواقعی که امکان این کار وجود ندارد، باید چهارچوب هایی برای تعبیه درب ها در نظر گرفته شود که شیشه را از دو سمت احاطه کنند.
  • بلندترین طول مجاز برای طراحی قطعات پارتیشن 12 متر است و کمترین عرضی که برای شیشه های جانبی درب ها می توان لحاظ کرد، 0.2 متر است.
  • چنانچه در پروژه ای نیاز به نصب پارتیشن شیشه ای فریم لس باشد، ارتفاع شیشه نباید بیشتر از 3.3 متر شود.
  • در ساخت درب ها ارتفاع 2.14 متر استاندارد بوده و عرض درب ها می تواند 0.86 متر و یا 0.96 متر باشد.

روشن است که استفاده از نقشه های دوبعدی که مطابق با استانداردها و اصول باشند، می تواند راهکار مناسبی برای تقسیم بندی فضای در اختیار و ایجاد حداکثر کارایی در محیط گردد. پارتیشن شیشه ای مات از پارتیشن هایی است که فضای خصوصی برای محیط به وجود می آورد. قیمت پارتیشن شیشه ای در سایت شهرپارتیشن بسیار مناسب و مقرون به صرفه است، پس پارتیشن شیشه ای ارزان و با کیفیت را با کمک شهرپارتیشن داشته باشید.

ساخت پارتیشن شیشه ای و اصول طراحی پارتیشن شیشه ای

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای

نصب انواع مختلف پارتیشن متفاوت است، به عنوان مثال نصب پارتیشن فریم دار با مدل بدون فریم آن متفاوت است. به طور کلی قانون اولیه نصب پارتیشن شیشه ای برای انواع مختلف پارتیشن شیشه ای یکی است.

  • اولین مرحله برای نصب پارتیشن شیشه ای اندازه گیری محل نصب و بررسی آن است. نکاتی که باید در مورد محل نصب در نظر گرفته شود شامل نوع جنس کف محل نصب، سقف محل نصب، بررسی مسیر های دسترسی است. در حقیقت ابتدا برای نصب با بررسی نوع جنس کف برای تعیین دقیق یراق آلات لازم برای قرار دادن کانال های کف در محل مهم است. علاوه بر آن سقف محل نصب نیز بررسی می شود، چرا که پارتیشن شیشه ای ضخامت کمی دارد و برای استحکام بیشتر به سقف متصل می شود و به همین دلیل اگر سقف از نوع کاذب باشد، باید پروفیل محکمی در پشت سقف کاذب قرار بگیرد. توجه به جزئیات هنگام بررسی اتصالات پارتیشن ها به دیوار های موجود بسیار اهمیت دارد.
  • پس از بررسی و اندازه گیری محل نصب، دومین مرحله برای نصب پارتیشن شیشه ای، تنظیم و نصب پروفیل در محل نصب است که به این مرحله شاسی کشی نیز گفته می شود. این مرحله از مراحل اصلی نصب پارتیشن شیشه ای است. هنگای که خط مرکزی مسیر پارتیشن مشخص می شود، پروفیل در ابعاد مشخص برش داده می شود. در این مرحله متخصصان با حفظ خطوط مستقیم و دقیق و زوایای صحیح اطمینان حاصل می کنند و سپس آهن کشی می کنند.

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای 

  • پس از این مرحله، بقیه سازه باید برپا شوند و پس از تکمیل ساختار پارتیشن شیشه ای تراز کردن آن مهم ترین مرحله نصب پارتیشن شیشه ای است. نصب این کار باید با دقت حوصله انجام شود. هنگام تراز کردن نیز ابتدا باید تمام پست ها و گوشه ها بررسی شوند. پس از این مرحله چارچوب درب ها و پروفیل های دور درب نیز باید نصب شوند. در این مرحله درب ها باید به صورت جداگانه کار شوند و قبل از مونتاژ چارچوب درب از واشر پلاستیکی در پروفیل قرار داده می شود تا آکوستیک مناسب ایجاد شود. اگر از درب اتوماتیک استفاده شود، متخصص درب را بعد از شاسی کشی در جای مناسب قرار می دهد.
  • پس از ایمن سازی قاب های درب، آخرین مرحله نصب پانل شیشه و درب است. در این مرحله شیشه در اندازه مشخص شده برش داده می شود و با ایجاد کانال U پانل های شیشه ای را نگه می دارد و توسط متخصص در موقعیت خود قرار می گیرد و از چسب UV برای چسباندن پانل شیشه به هم استفاده می شود و در نهایت محل اتصال تحت اشعه UV قرار می گیرد و محکم می شود. هنگامی که پانل های شیشه ای در جای خود قرار گرفتند، می توان از آن ها به صورت عمودی با استفاده از لولا که از جنس چدن است، بهم متصل می شوند. این کار توسط افراد متخصص و باتجربه انجام می شود، چرا که اگر به درستی اتصال نشوند، جداسازی آن ها راحت نخواهد بود. وقتی چارچوب درب در جای خود قرار می گیرد، نصب درب آسان است. در این مرحله متخصص مطمئن می شود که درب با چارچوب درب متناسب است. درب هایی با ارتفاع بیش تر از 220 سانتیمتر به لولا سوم نیاز دارد. اگر درب به صورت درب لولایی باشد، استپ و لولای مناسب برای باز و بسته شدن راحت درب ها استفاده می شود، همچنین اگر نیاز به قفل باشد، قفل مناسب نصب می شود.

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای 

حال که با مراحل کلی نصب پارتیشن شیشه ای آشنا شدید، متوجه شدید که نصب پارتیشن شیشه ای نیاز به افراد متخصص دارد. تیم متخصص شهر پارتیشن تمام مراحل نصب پارتیشن شیشه ای را با دقت انجام می دهند تا بهترین پارتیشن شیشه ای را داشته باشید.

دیدگاه‌ها  
سلام ببخشید مراحل اجرا چقد زمان میبره؟
به نقل از s.taheri:
سلام ببخشید مراحل اجرا چقد زمان میبره؟

سلام
به نسبت پروژه، طرح و سلیقه شما زمانبندی متفاوت خواهد بود با شماره ها تماس بگیرید و جزئیات پروژه را در اختیار کارشناسان ما قرار دهید تا مدت زمان تقریبی را در اختیار شما قرار دهند.
پارتیشن ها آماده هستن؟
به نقل از شهریاری:
پارتیشن ها آماده هستن؟

به طور کلی پارتیشن ها آماده هستند اما به نسبت پروژه شما در صورت نیاز پارتیشن جدید ساخته می شود.
نوشتن دیدگاه

سوالات متداول اجرای پارتیشن شیشه ای

اجرای پارتیشن شیشه ای چند روز زمان می برد؟
مدت زمان اجرای پارتیشن شیشه ای به نسبت انتخاب شما، متراژ پروژه و نوع پارتیشن انتخابی و طراحی ای که مد نظر دارید متغیر خواهد بود. برای کسب اطلاعات دقیق با کارشناسان شهرپارتیشن در ارتباط باشید.
چگونه شرکت معتبری برای اجرای پارتیشن شیشه ای انتخاب کنیم؟
انتخاب یک مجموعه معتبر برای اجرای پارتیشن شیشه ای از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما با بررسی سایت، محل شرکت، پروژه های قبلی هر مجموعه می توانید از اعتبار آن ها اطمینان حاصل کنید.