پارتیشن شیشه ای فریم لس

در زبان انگلیسی به پارتیشن شیشه ای فریم لس glass partition frameless می گویند در واقع اگر خواستید دنبال تصویر پارتیشن شیشه ای فریم لس در فضای آنلاین بگردید می توانید از این اصطلاح استفاده کنید.

همانگونه که از نام این نوع پارتیشن بر می‌آید، در طراحی آن از پروفیل (فریم دور شیشه ها) استفاده حداقلی شده است. این استفاده حداقلی سبب می‌شود که زیبایی فضای طراحی شده دوچندان شود. هرچند این نوع پارتیشن مزایای بسیار زیادی دارد ولیکن وجود برخی چالش‌ها استفاده از آن را کمی سخت کرده است. در این مطلب سعی داریم به بررسی پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس و مزایا و ویژگی‌های آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

چرا پارتیشن شیشه ای

در خصوص پارتیشن‌های شیشه‌ای و مزایای زیاد آن مقالات انبوهی تولید شده است و ما نیز در مطلبی جداگانه به آن پرداخته ایم. و در این جا قصد نداریم بصورت مبسوط به مزایای زیاد این نوع از پارتیشن بپردازیم اما بصورت مختصر باید بگوییم که تنوع گسترده و زیبایی ویژه این نوع از پارتیشن سبب شده است که در سال‌های اخیر برای طراحی‌های نوین دکوراسیون‌های اداری و منازل از این نوع پارتیشن استفاده‌های گسترده‌ای شود تا حدی که می‌توان گفت بی‌شک در سالهای آتی جزء جدایی ناپذیر ابزارهای مورد استفاده دکوراتور‌ها همین پارتیشن‌های شیشه‌ای خواهد بود.
یکی از انواع پرکاربرد و البته پرچالش پارتیشن‌های شیشه‌ای، پارتیشن‌های بدون فریم یا فریم لس است که استفاده حداقلی از فریم و پروفیل در طراحی آن، زیبایی دکور طراحی شده را دوچندان می‌کند. در ادامه به ذکر چند مورد از مزایای پارتیشن‌های فریم‌لس می‌پردازیم.

پارتیشن فریم لس چیست

پارتیشن فریم لس نوعی پارتیشن شیشه ای با تکنولوژی روز است که معمولا در محیط های لوکس و مدرن از آن استفاده می شود. تفاوتی که این نوع پارتیشن با سایر پارتیشن های شیشه ای دارد، در باریکی ضخامت فریم آن است. در حقیقت می توان گفت که پارتیشن فریم لس، فریم دارد، اما فریم آن بسیار باریک است که به همین خاطر به آن پارتیشن بدون فریم می گویند. پروفیل پارتیشن فریم لس مانند بقیه پارتیشن ها از آلومینیوم است. متداول ترین شیشه هایی که برای این نوع پارتیشن استفاده می شود، شیشه شفاف و مات است. اگر به دنبال باکیفیت ترین نوع شیشه هستید، انتخاب شیشه سوپرکلیر یا شفاف انتخابی درست است. شفافیت شیشه باعث انتشار نور و زیبایی محیط است. بسیاری افراد نیز ترجیح می دهند سطح دید فضا محدود تر باشد، قطعا شیشه های شفاف مناسب این افراد نیستد و بهتر است از شیشه های مات برای آن ها استفاده شود. قیمت پارتیشن شیشه ای فریم لس به یراق آلات که در طراحی آن استفاده می شود، جنس لولای درب، طرح های ساتین یا سند بلاست که روی پارتیشن اجرا می شود، بستگی دارد. اگر به دنبال فضایی شیک و مدرن هستید که فضای زیادی را اشغال نکند، استفاده از پارتیشن فریم لس گزینه مناسبی است. پارتیشن فریم لس قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارد و از استحکام بالایی برخوردار است. با شناخت اجزای پارتیشن فریم لس حتما به سبکی و راحتی آن پی می برید. این پارتیشن از یک شیشه تک جداره با ضخامت ده میلی متر سوپر کلیر به صورت شفاف یا مات تشکیل شده است که علاوه بر شیشه فریم های بسیار سبک و کوچکی برای اتصال شیشه تعبیه شده است. همانطور که گفتیم فریم این نوع پارتیشن از آلومینیوم است که آنادایز شده با رنگ پودینگ است، به همین دلیل مقاومت بالایی دارد. در ادامه شما را با مزایا، انواع و کاربردهای بیشتر این پارتیشن مدرن و شیک آشنا می کنیم.

چرا پارتیشن شیشه ای

مزایای استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس

علی‌رغم وجود عمر کم صنعت پارتیشن شیشه‌ای و بویژه عمر کمتر پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس، وجود برخی از ویژگی‌ها سبب شده دکور‌های طراحی شده با استفاده از این فناوری در سال‌های اخیر پرطرفدارتر از سایر انواع پارتیشن‌ها باشند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1) از آنجا که تقریبا تمام بخش‌های این نوع پارتیشن از شیشه تشکیل شده است، این امکان را فراهم می‌آورد که بدون کاهش نور و کوچک به نظر رسیدن فضا، در یک سالن وسیع، تفکیک کاربری صورت گیرد. همانطور که می‌دانید در سایر انواع پارتیشن (حتی پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم دار) بخش قابل توجهی از نور در داخل سالن اصلی نمی‌تواند از دیواره پارتیشن عبور کند و در طراحی مجبور به نور پردازی مجزا در فضای تفکیک هستیم.
2) پارتیشن شیشه‌ای فریم لس با توجه به شفافیت بالایی که در آن وجود دارد، بصورت ویژه‌ای سبب ایجاد حس نزدیکی در میان کارمندان شده و به ایشان اینگونه می‌نمایاند که در عین انجام دادن مسئولیت‌هایی مجرا، عضو یک کل منسجم هستند و باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. و البته این نوع از پارتیشن امکان نظارت مستقیم مدیران بر فعالیت روزانه کارکنان را نیز فراهم می‌آورد.
3) شیشه بکار رفته در پارتیشن‌های شیشه‌ای‌ فریم لس دارای مقاومت و دوام بسیار بالایی هستند و این موضوع سبب می‌شود در اثر سوانح طبیعی و غیر طبیعی آسیب کمتری ببینند.

انواع پارتیشن فریملس

پارتیشن شیشه ای فریم لس تک جداره

پارتیشن شیشه ای فریم لس تک جداره از یک لایه شیشه سکوریت (نشکن) 10 میلیمتری و تشکیل شده است. سکوریت بودن شیشه بکار رفته در طراحی این نوع پارتیشن سبب می‌شود مقاومت بالایی در برابر ضربات احتمالی داشته باشد. این نوع از پارتیشن از نظر عایق بندی صدا می‌تواند 30 تا 32 دسی بل افت صدا را فراهم سازد. در نظر داشته باشید وقتی پارتیشن شیشه ای شما فریم لس و تک جداره است در واقع عایق صوتی خیلی خوبی نیست بیشتر جدا کننده فضای شماست و نه عایق صوتی شما هر چقدر که بخواهید پارتیشن شیشه ای فریم لس شما عایق صوتی بهتری باشه بهتر است تعداد جداره شیشه ای آن بیشتر باشد.

 

پارتیشن شیشه ای فریم لس دوجداره

همانگونه که از نام پارتیشن فریملس دوجداره مشخص است، از دو لایه شیشه سکوریت 8، 6، یا 4 میلیمتری تشکیل شده که توسط یک فریم حداقلی مهار می‌شود ویژگی خاص این نوع از پارتیشن کنترل ویژه صدا است که می‌تواند آن را عایق بسیار قوی صدا تا 50 دسی بل دانست. بنابراین پارتیشن فریملس دوجداره برای مکان‌هایی که دارای سر و صدای زیاد باشد و برای کارفرما حریم صدا اهمیت زیادی داشته باشد توصیه می‌شود. پارتیشن دوجداره علاوه بر آکوستیک صدا بودن از انتقال دما و حرارت و سرما جلوگیری می‌کند لذا برای مناطقی که هزینه انرژی بالاست، انتخاب مناسبی است.
البته باید دقت داشت که عموما در طراحی درب ورودی به پارتیشن‌های دوجداره از شیشه تک جداره استفاده می‌شود که در این صورت تفاوت چندانی بین پارتیشن دو یا تک جداره در عایق صوت بودن وجود ندارد. و البته از سویی هزینه تولید پارتیشن دوجداره نسبت به پارتیشن تک جداره بیشتر است؛ از این رو برای مکان‌هایی که وجود سر و صدا اهمیت زیادی ندارد توصیه به استفاده از پارتیشن تک جداره می‌شود. چرا که هم محیط کمتری را اشغال می‌کند و هم هزینه کمتری نسبت به پارتیشن دوجداره دارد.

پارتیشن شیشه ای فریم لس دوجداره

قیمت پارتیشن شیشه‌ای فریم لس متاثر از چه عواملی است؟

در مجموع هزینه زمانی و قیمتی این نوع پارتیشن بسیار مناسب تر از انواع دیگر پارتیشن است و برآورد هزینه اجرای آن بستگی به برخی از ویژگی‌های مورد درخواست دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:
1. تک یا دو جداره بودن شیشه
2. ضخامت شیشه مورد استفاده در نوع دو جداره
3. میزان شفافیت شیشه
4. رنگ و شفافیت شیشه‌های مورد استفاده
5. آرم یا لوگوی حکاکی شده روی شیشه
6. میزان مقاومت شیشه در برابر ضربه و حرارت

قیمت پارتیشن شیشه‌ای فریم لس متاثر از چه عواملی است؟

زمان اجرا در پارتیشن‌های شیشه‌ای چه مدت است؟

همانگونه که در بالا بیان شد؛ زمان طراحی و اجرای پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس بسیار کمتر از سایر انواع پارتیشن می‌باشد. به نظر می‌رسد طراحی تا اتمام اجرای این نوع پارتیشت را حتی می‌توان در 2 روزکاری نیز به اتمام رساند لذا به جرات می‌شود گفت با این زمان بندی پارتیشن شیشه‌ای تکجداره سریع ترین نوع پارتیشن در بازار است.

پارتیشن‌های شیشه‌ای تا چه ارتفاعی قابل اجرا هستند ؟

حداکثر ارتفاع این نوع پارتیشن بستگی به فریم و استراکچر آن و همچنین ضخامت شیشه‌های بکار رفته در طراحی دارد، اما برخی از انواع آنرا می‌توان تا ارتفاع بیشتر از 3 متر نیز طراحی و نصب نمود. هرچند بهتر آن است که این نوع پارتیشن بصورت کامل به سقف متصل گردد، اما در بسیاری از موارد با توجه به وسعت استفاده از سقف‌های کاذب، طراحان مجبور به کوتاه کردن ارتفاع این نوع پارتیشن هستند که البته این خود موجب ایجاد چالش‌های ویژه‌ای در طراحی می‌گردد.

پارتیشن‌های شیشه‌ای تا چه ارتفاعی قابل اجرا هستند ؟

عکس پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن‌های شیشه‌ای تا چه ارتفاعی قابل اجرا هستند ؟

 

جمع بندی:
در مجموع به نظر می‌رسد این نوع از پارتیشن یکی از زیبا‌ترین و در عین حال مستحکم‌ترین و بهینه‌ترین انواع پارتیشن در طراحی دکواسیون‌های اداری و خانگی باشد که می‌تواند جلوه ویژه‌ای به سایر طراحی‌های شما بدهد. شما می توانید انواع این پارتیشن های شیشه ای را از طریق سایت شهرپارتیشن بصورت اینترنتی خریداری نمایید.

دیدگاه‌ها  
سلام روزتون بخیر پارتیشن های فریم لس رو برای حمام دستشویی میخوام استفاده کنم شما انجام میدید؟ چطور باید باهاتون در ارتباط باشم؟
سلام بله امکانش هست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. کارشناسان ما پاسخگو خواهند بود.
نوشتن دیدگاه

درخواست مشاوره و کارشناسی رایگان
برای مشاوره، بازدید و دریافت نقشه سه بعدی رایگان از پارتیشن بندی فضای خود، در کمتر از یک روز کاری، فرم زیر را تکمیل کنید.
ورودی نامعتبر

ورودی نامعتبر

ورودی نامعتبر

سوالات متداول پارتیشن شیشه ای فریم لس

در پارتیشن های اداری فریم لس از چه نوع شیشه ای استفاده می شود؟

شیشه‌هایی که در پارتیشن‌های فریم لس استفاده می‌شود، معمولا از نوع شیشه شفاف و مات است. شیشه شفاف به دلیل شفافیت و شکل زیبایی که دارد، برای ایجاد یک محیط اداری مدرن و باز با تمرکز بر فضای باز و شفافیت انتخاب می‌شود. از آنجا که در پارتیشن‌های فریم لس از فریم کمتری استفاده می‌شود یا به عبارت دیگر، تقریبا بدون فریم هستند، تمام توجه به شیشه و شفافیت آن معطوف می‌شود. این باعث ایجاد یک احساس بازتاب نوری و افزایش نوردهی در فضای اداری می‌شود، همچنین این نوع پارتیشن به عنوان یکی از راه‌حل‌های مدرن و کم‌فضای تقسیم فضاها در محیط‌های اداری مورد توجه است. شیشه مات نیز یک گزینه مناسب برای افرادی است که از پارتیشن‌های فریم لس در اتاق جلسات خود استفاده می‌کنند و تمایل دارند که سطح دید فضای داخل اتاق محدودتر باشد و از شفافیت بیش از حد جلسات خود جلوگیری کنند.

چرا باید از پارتیشن شیشه ای فریم لس استفاده کرد؟

استفاده از پارتیشن شیشه ای فریم لس در محیط‌های اداری و تجاری دارای مزایای متعددی است که برخی از آن ها شامل:

زیبایی و طراحی مدرن: پارتیشن‌های شیشه ای فریم لس دارای طراحی مدرن و زیبایی هستند که به محیط اداری یک جلوه زیبایی می‌بخشند. طراحی بی‌فریم به نظر می‌رسد و به عنوان یک انتخاب مدرن مطرح می‌شود.

کم‌فضا بودن: از آنجا که پارتیشن‌های شیشه ای فریم لس دارای فریم‌های کمتری هستند یا حتی بدون فریم هستند، این پارتیشن‌ها فضای کمتری اشغال می‌کنند و به بهره‌وری فضایی بیشتر کمک می‌کنند.

جلوگیری از عبور صدا: شیشه‌های موجود در پارتیشن‌های شیشه ای فریم لس از نوع صوتی به دلیل کمک به جلوگیری از عبور صداها در فضاها استفاده می‌شود. این ویژگی به بهبود کیفیت صدا و حفظ حریم شخصی کمک می‌کند.

نصب و نگهداری آسان: نصب و نگهداری پارتیشن‌های شیشه ای فریم لس نسبت به برخی سایر گزینه‌های تقسیم فضا آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

برای اجرای بهتر پارتیشن شیشه ای فریم لس به چه عواملی باید توجه داشت؟

برای اجرای درست و اصولی پارتیشن شیشه ای فریم لس اندازه گیری درست بسیار حیاتی است و تاثیر مستقیمی بر کیفیت و ظاهر نهایی پروژه دارد. انتخاب نوع پروفیل فریم و جنس آن به عنوان یک نقطه کلیدی در فرایند نصب مطرح می‌شود.  این پروفیل‌ها می‌توانند از آلومینیوم یا فلز باشند. آلومینیوم به عنوان یک انتخاب رایج و مناسب شناخته می‌شود به دلیل ویژگی‌هایی مانند سبکی، مقاومت به خوردگی بسیار مناسب هستند.