پنجشنبه 11 ارديبهشت 1403
پارتیشن اداری کوتاه

پارتیشن اداری کوتاه همان چیزی است که می‌تواند کسب و کار شما را دگرگون کند! این پارتیشن‌ها همانند پارتیشن‌های بلند مزایا و معایب خاص خود را دارند. حتی طراحی‌های این محصولات با پارتیشن‌های بلند متفاوت است. در ادامه این مقاله ابتدا شما را با پارتیشن اداری کوتاه و انواع آن آشنا می‌کنیم. سپس به معرفی مزایا و معایب این پارتیشن‌ها می‌پردازیم. در نهایت نیز مدل‌های مختلف این پارتیشن‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه بمانید. 

پارتیشن اداری کوتاه چیست

اگر شما هم به دنبال یک تغییر ساده، کم هزینه اما زیبا در محیط کسب و کار خود هستید که به کارمندان نیز کمک مهمی بکند؛ پارتیشن‌های اداری کوتاه همان چیزی است که به دنبال آن هستید. پارتیشن‌های اداری کوتاه به وجود آمده‌اند تا جایگزین دیوارهای بتنی سنگین و سخت شوند.

با کوچک شدن فضاهای اداری هر مدیری به دنبال فراهم کردن فضای کافی برای هر کارمند است. فضایی که هم به اندازه کافی خصوصی باشد و هم به ارتباط کارمندان با یکدیگر صدمه نزند. فضایی که از کمترین محیط ممکن استفاده کرده باشد. از سوی دیگر این فضا باید مدیریت و نظارت شما روی کارمندان را نیز ساده‌تر کند. 

پارتیشن اداری کوتاه چیست

پارتیشن‌های اداری کوتاه محصولاتی از جنس مواد مختلف هستند که ارتفاع کمی دارند. این محصولات فضای موجود در دفتر شما را به چند میز مختلف تقسیم می‌کند تا کارمندان احساس راحتی بیشتری داشته باشند. از سوی دیگر به هر کارمند فضای خاص خود را اختصاص می‌دهد. از همه این‌ها که بگذریم، پارتیشن‌های اداری کوتاه ارتفاع کمی دارند. از این رو شما به سادگی می‌توانید روی روند فعالیت‌های هر کارمند نظارت کافی داشته باشید. از جمله دیگر قابلیت‌هایی که می‌توان به این پارتیشن‌ها اضافه کرد می‌توان به سیستم برق جداگانه برای هر کارمند اشاره کرد.

پارتیشن‌های اداری کوتاه از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. اما جالب است بدانید که دسته بندی انواع پارتیشن اداری کوتاه به طور معمول براساس متریال سازنده نیست. بلکه معمولاً براساس جنس فریمی است که در این محصولات به کار گرفته می‌شود. در ادامه با انواع این پارتیشن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

انواع پارتیشن اداری کوتاه

  • پارتیشن‌های‌ ام دی اف

این نوع پارتیشن‌ها این روزها بیشتر از سایرین مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل آن هم قیمت مناسبی است که‌ ام دی اف دارد. پارتیشن‌های ‌ام دی اف به اندازه کافی دوام دارند. این محصولات را می‌توان سال‌های سال بدون هیچ مشکلی در محیط اداری استفاده کرد. از سوی دیگر پارتیشن‌هایی که جنس فریم آن‌ها ام دی اف است، دارای طراحی مدرن و به روزی هستند. این طراحی مدرن را می‌توان در تمام قسمت‌های این پارتیشن‌ها مشاهده کرد. حتی جالب است بدانید می‌توانید این پارتیشن‌ها را با استفاده از شیشه‌ها کمی بلندتر کنید. این کار برای کارمندانی که با ارباب رجوع ارتباط بیشتری دارند توصیه می‌شود.

جا به جایی پارتیشن‌های ‌ام دی اف کوتاه اداری بسیار ساده‌تر از مدل‌های دیگر است. این پارتیشن‌ها وزن کمتری دارند، بنابراین به سادگی می‌توان آن‌ها را بلند کرد. البته در اکثر کسب و کارها این پارتیشن‌ها در زمین نصب می‌شوند. از این رو جا به جایی آن‌ها برای آن کسب و کار مقرون به صرفه نیست. با سوراخ کردن قسمتی از پارتیشن‌های ‌ام دی اف می‌توان سیم‌ها و دیگر تجهیزات را از آن‌ها عبور داد. هنگام تولید طرح اولیه، یک طراح داخلی ساختمان باید مکان انواع تجهیزات اداری را مشخص کند. این نوع پارتیشن اداری کوتاه به سادگی می‌تواند از هر گونه کابل و داکت پشتیبانی کند.

انواع پارتیشن اداری کوتاه

  • پارتیشن اداری آلومینیومی

آلومینیوم از آن دست فلزات محکمی است که در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شود. این فلز از جمله آلیاژهای آهن است که در صنعت پارتیشن‌های کوتاه نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلومینیوم در پارتیشن‌های کوتاه و بلند به صورت گسترده استفاده می‌شود. پارتیشن‌های کوتاه آلومینیومی دوام و استحکام بالایی دارند. به طوری که سالیان سال بدون هیچ مشکلی می‌توانید از این پارتیشن‌ها استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که رنگ بندی متنوعی برای پارتیشن‌های آلومینیومی ارائه شده است. این رنگ‌ها باید به صورت کوره‌ای روی آلومینیوم بنشینند تا همان دوامی که مطلوب شماست را داشته باشند.

از جمله قابلیت‌های دیگر پارتیشن‌های آلومینیومی می‌توان به ضد رطوبت و ضد حریق بودن این محصولات اشاره کرد. یکی از بزرگترین مشکلاتی که پارتیشن‌های چوبی و ام دی اف با آن رو به رو هستند، عدم مقاومت در برابر رطوبت و آب است. این پارتیشن‌ها با وجود رطوبت باد می‌کنند. این در حالی است که پارتیشن‌های آلومینیومی نه تنها در برابر حرارت، بلکه در برابر حریق نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. پارتیشن‌های آلومینیومی به سادگی قابل شست و شو هستند. این پارتیشن‌ها در رنگ‌های روشن‌تر، هر گونه کثیفی و مشکل بهداشتی را به خوبی نشان می‌دهند. از این رو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مراکز درمانی، بهداشتی، تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های طبی، محیط‌های شرکتی و اداری و… به شمار می‌روند.

  • پارتیشن‌های شیشه‌ای

از شیشه‌های مختلفی می‌توان برای تولید پارتیشن استفاده کرد. از شیشه‌های تک جداره گرفته تا شیشه‌های چند جداره، همه می‌توانند در پارتیشن‌ها به کار گرفته شوند. اما به یاد داشته باشید پارتیشن‌های شیشه‌ای کوتاه به تنهایی تعریف نشده‌اند. این پارتیشن‌ها حتماً باید در کنار یک پارتیشن دیگر قرار بگیرند.

مزایای پارتیشن اداری کوتاه

پارتیشن‌های اداری کوتاه قیمت مناسب‌تری نسبت به پارتیشن های بلند دارند. در تولید این پارتیشن‌ها از مواد کمتری استفاده شده است. از این رو قیمت تمام شده این پارتیشن‌ها برای شرکت تولید کننده کمتر است. این پارتیشن‌ها وزن کمتری نسبت به پارتیشن‌های اداری بلند دارند. البته به یاد داشته باشید پارتیشن‌هایی که در کنار پارتیشن شیشه‌ای قرار می‌گیرند، به صورت خودکار وزن بیشتری خواهند داشت. اما بازهم وزن آن‌ها به اندازه پارتیشن‌های اداری بلند نیست. همین موضوع موجب شده جا به جایی و تغییر در پارتیشن‌های اداری کوتاه در یک دید کلی ساده‌تر شود.

پارتیشن‌های شیشه‌ای بلند به طور معمول به طور دائم نصب می‌شوند. البته مدل‌هایی هم هستند که قابلیت جا به جایی دارند، اما کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود. این در حالی است که اکثر مدل‌های پارتیشن اداری کوتاه طوری طراحی می‌شوند که بتوان آن‌ها را میان قسمت‌های مختلف یک اداره جا به جا کرد.

مزایای پارتیشن اداری کوتاه

تمام ویژگی‌های مثبتی که برای تمام پارتیشن‌ها ذکر کردیم، در این نوع پارتیشن نیز به خوبی دیده می‌شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت تقسیم فضا به قسمت‌های کوچکتر
  • قابلیت شخصی سازی فضا برای هر کارمند
  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • بهبود مدیریت کارمندان
معایب پارتیشن اداری کوتاه

این پارتیشن‌ها از نظر مقاومت در برابر صوت، در جایگاه پایینی قرار می‌گیرند. چرا که قسمت بالای این پارتیشن‌ها به طور کامل باز است. از این رو مقاومت در برابر صوت در پارتیشن‌های اداری کوتاه، بسیار کم است. مدت زمان مفیدی که از این پارتیشن‌ها می‌توان استفاده کرد چیزی در حدود ۱۰ سال است. این عدد نسبت به پارتیشن‌های اداری بلند بسیار کمتر است. از این رو یکی از اصلی‌ترین عیوب پارتیشن‌های کوتاه را می‌توان عمر مفید کم آن‌ها دانست. 

محل مصرف پارتیشن اداری کوتاه

تا پیش از سال ۱۹۵۰ در تمام کسب و کارها از میز به عنوان فضای خصوصی هر کارمند استفاده می‌شد. تا ۱۹۵۰ هیچکس به فکر جدا کردن فضای هر کارمند نبود. در این سال بود که یک شرکت خودروسازی طی دو سال به فروش فوق العاده‌ای دست پیدا کرد. با کند و کاوی که توسط رقبای این شرکت انجام شد؛ کاشف به عمل آمد که این شرکت هر کارمند را در یک اتاق جداگانه مستقر کرده است! اما این اتاق‌ها شبیه به اتاق‌های معمولی نبودند. اتاق‌هایی با دیوارهای کوتاه بودند که نظارت بر کارمندان را ساده‌تر می‌کرد. نورپردازی بهینه در کنار بهینه سازی فضا موجب شده تا امروزه اکثر کسب و کارها به دنبال طراحی‌های این چنینی باشند. البته برخی پا را فراتر گذاشته‌اند و به دنبال طراحی‌های خلاقانه‌تر هستند. کسب وکارهایی که به دنبال در کنار هم قرار دادن تعدادی کارمند با فضاهای خصوصی جداگانه هستند، می‌توانند از پارتیشن‌های اداری کوتاه استفاده کنند. از سوی دیگر کسب و کارهایی که با ارباب رجوع در ارتباط هستند نیز می‌توانند از این محصولات استفاده کنند.

محل مصرف پارتیشن اداری کوتاه 

مدلهای مختلف پارتیشن کوتاه اداری

تنوع بالای مدل‌های پارتیشن‌های اداری کوتاه انتخاب را برای بسیاری از کسب وکارها با مشکل مواجه کرده است. اما چاره کجاست؟ اگر یک متخصص طراحی داخلی خوب داشته باشید، دیگر نیازی نیست نگران مدل‌های مختلف پارتیشن اداری باشید. با این حال ما در این مقاله از شهر پارتیشن شما را دعوت می‌کنیم تا مدل‌های مختلف پارتیشن اداری کوتاه این مجموعه را ببینید. مجموعه شهر پارتیشن به ارائه طراحی‌های مدرن و به روز مشهور است. بنابراین به روزترین طرح‌های پارتیشن را تنها در این مجموعه می‌توان یافت. 

از سوی دیگر خرید از مجموعه شهر پارتیشن مزایای دیگری را نیز برای شما به همراه دارد. نصب سریع، کیفیت بالای پارتیشن‌ها، پشتیبانی کامل و بی‌قید و… همه و همه از جمله خدماتی است که این مجموعه به شما عزیزان ارائه می‌کند. کافی است همین حالا سری به مدل‌های پارتیشن اداری کوتاه شهر پارتیشن بزنید و بهترین را انتخاب کنید.

 

نوشتن دیدگاه