دوشنبه 28 ارديبهشت 1403
انواع درب های پارتیشن شیشه ای

در سال‌های اخیر استفاده از دربهای پارتیشن شیشه ای به جای انواع مختلف درب های چوبی و آهنی، رونق و رواج زیادی پیدا کرده است. مهمترین دلیل این موضوع را می توان ظاهر مدرن و به روز درب پارتیشن شیشه ای دانست. دربهای پارتیشن شیشه ای در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود و افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود انواع متفاوت این محصول را خریداری نمایند.

مشخصات درب پارتیشن      

درب پارتیشن شیشه ای دارای مشخصات منحصر به فردی است که این محصول را از سایر انواع محصولات متمایز می‌سازد. برای مثال یکی از مهمترین مشخصات این محصول این است که این نوع درب می تواند به راحتی نور خورشید را از خود عبور دهد. شفافیت در پارتیشن شیشه ای باعث می‌شود افراد بتوانند از نور محیط استفاده کنند و فضای داخل پارتیشن همیشه روشن باشد.

مشخصات درب پارتیشن

یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصات درب پارتیشن شیشه ای مقاومت بالای این محصول در برابر صدا، گرما و سرماست. از آنجایی که در کناره‌های این درب از درزگیر استفاده می شود با استفاده از این محصول می توانید هم عایق صدا و هم عایق حرارت داشته باشید. استقامت بالا و نشکن بودن درب پارتیشن شیشه ای یکی دیگر از مشخصات این محصول است. افرادی که به دنبال خرید در پارتیشن شیشه ای هستند ممکن است فکر کنند این محصول قابلیت شکستن دارد و از خرید آن پشیمان شوند. این در حالی است که درب پارتیشن شیشه ای از شیشه با کیفیت و دو جداره تولید شده است و به همین دلیل این در ها بسیار مقاوم هستند.

انواع درب پارتیشن شیشه ای

درب پارتیشن شیشه ای در سه نوع کلی تولید و روانه بازار می شود:

  • لولایی

از زمان های قدیم تا کنون درب های لولایی با کیفیت ترین و پر استفاده ترین درب ها به شمار می روند. اگر به دربهای منزل خود نگاه کنید متوجه می شوید که ۹۰ درصد از درب ها لولایی هستند. در هنگام اتصال درب های لولایی در داخل قالب قرار می‌گیرد و به همین دلیل از کناره ها امکان دیده شدن وجود ندارد.

درب لولایی در دو نوع قفل دار و بدون قفل قابل اجراست. افراد می‌توانند بر اساس فضای کاربری خود این دو نوع را انتخاب کنند. درب قفل دار قیمت بالاتری دارد، اما با توجه به ضریب امنیت بالای این محصول می‌توان گفت قیمت آن کاملا مقرون به صرفه است. دربهایی که قفل ندارند می توانند با استفاده از یک زنجیر قفل شوند اما زیبایی و امنیت آنها پایین‌تر می‌آید.

  • درب شیشه ای کشویی

درب شیشه ای کشویی همانطور که از نامش پیداست مانند یک کشو باز و بسته می شود و برای مکان های مختلف به خصوص مکان های عمومی مناسب است. در محل‌هایی که فضایی برای باز و بسته کردن درب وجود ندارد، درب شیشه ای کشویی در الویت است. انواع مختلف درب شیشه ای کشویی ممکن است با استفاده از نیروی برق کار کنند و یا به صورت دستی باشند. درب ورودی بسیاری از مغازه ها و مکان های عمومی با استفاده از برق کار می کند، اما در مکان های خصوصی تر مانند پارکینگ های خصوصی از درب شیشه ای کشویی دستی استفاده می شود.

درب کشویی با استفاده از یک میله توکار در محل خود قرار می گیرد. به همین دلیل علاوه بر دارا بودن زیبایی از استحکام بالایی برخوردار است. در مکانهای عمومی زمانی که ساعت کار فروشگاه و یا مغازه تمام می شود، این درب ها از برق کشیده می شوند و دیگر عملکردی ندارند، اما برای مکان های عمومی مهم تر که تعداد زیادی وسیله گران قیمت در آن قرار دارد، روی درب شیشه‌ای از کرکره برقی استفاده می شود. در این گونه موارد زمانی که مغازه بسته می شود کرکره برقی روی درب شیشه ای کشویی قرار می گیرد.

انواع درب پارتیشن شیشه ای

  • درب شیشه‌ای آکاردئونی

این محصول در بین افراد استفاده کمتری دارد، اما باز هم از آن برای مکان های مختلف استفاده می شود. درب شیشه آکاردئونی دارای دو شیشه مجزا است که درون قاب قرار گرفته اند و با استفاده از یک لولا به یکدیگر متصل شده اند. در صورتی که نیازی به استفاده از درب شیشه ای آکاردئونی نباشد می توان این محصول را روی هم تا کرد و آن را در گوشه‌ای قرار داد.

نصب آسان این درب ها را می توان یکی دیگر از مهمترین مزایای استفاده از آن دانست. نصب کردن این محصول نیازی به سوراخ کردن زمین و یا انجام کارهای پیچیده ندارد. این محصول در کنار دارا بودن مزایای زیاد دارای معایبی نیز هست. یکی از مهمترین معایب استفاده از این محصول این است که این محصول عایق صدا و گرما و سرما نیست به همین دلیل نمی‌توان از آن در مکان های شلوغ استفاده کرد.‌

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع درب های پارتیشن شیشه ای با کارشناسان ما در شهر پارتیشن تماس حاصل فرمایید.

 

نوشتن دیدگاه